سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس گفتن «نمی دانم» را واگذارد، به هلاکت گاه خود درآید [امام علی علیه السلام]
افتتاحیه.... - پایگاه سلامت اجتماعی یزد
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • گزارشی از مراسم افتتاحیه اولین پایگاه سلامت اجتماعی استان یزد در بخش زارچ

     

    سلامت و بقای فرد و جامعه ارتباط متقابل با یکدیگر دارد. و اهمیت شناخت مشکلات فردی و اجتماعی و همچنین پیشگیری و کمک به کاهش آسیب و رفع آنها نقش مهمی در تأمین سلامت روانی جامعه سالم دارد . در دنیای پیچیده و صنعتی به ویژه در کشورهایی که نسبت متخصصان به جمعیت محدود است ، ابداع شیوه های مختلف برای کمک رسانی به افراد نیازمند ضروری است .

    آمار گزارش شده راجع به شیوع و بروز روزافزون انواع آسیب های اجتماعی همچون....

                                                   

     شیوع اختلالات روانی ، اعتیاد ، روسپی گری ، سرقت ، جنایت ، کودک آزاری ، همسرآزاری ، طلاق ، خودکشی و عدم آگاهی خانواده نسبت به آسیب های اجتماعی در جامعه کنونی در عرصه ارتقاء سلامت اجتماعی و همچنین برای جلوگیری از به هدر رفتن سرمایه اجتماعی و اطلاع رسانی در زمینه مسائل روانی اجتماعی و شهروندی ضرورتی را ایجاد کرد تا طرح اجرایی تأسیس اولین پایگاه سلامت اجتماعی استان یزد پس از هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم در چندین جلسه توجیهی و با حضور جناب آقای دکتر نشان معاون محترم امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی ، دکتر غنیمت رئیس محترم اداره بهزیستی شهرستان یزد ، دکتر جهانشاهی کارشناس محترم امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی ، جناب آقای طبائی بخشدار محترم زارچ ، سرکار خانم مهدوی کارشناس محترم امور فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان یزد ، سرکار خانم باقرپور مدیر عامل موسسه فرصت زارچ و سرکار خانم کریمی از اعضای فعال این مؤسسه به مؤسسه زارچ واگذار شود .قابل ذکر است در این جلسه تفاهم نامه های مبنی بر آموزش مهارت های زندگی به منظور پیشگیری ازآسیب های اجتماعی بین آقای دکتر غنیمت رئیس اداره بهزیستی شهرستان یزد و سرکار خانم باقرپور مدیرعامل مؤسسه فرصت منعقد گردید .

    مراسم افتتاحیه این پایگاه تحت نظارت معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان یزد ، در روز سه شنبه مورخ ٢٠/١١/٨٣ در سالن کانون شهید صدوقی زارچ و با حضور مسئولین محترم استان و بخش و جمعی از اهالی محله بخش زارچ برگزار شد .

    در این مراسم آقای طبائی بخشدار محترم بخش زارچ در مورد اهمیت فعالیت های اجتماعی و وجود نیروهای مستعد و فعال در این بخش ، سخنانی را ایراد کردند و همچنین لزوم همکاری مسئولین را در جهت هماهنگی با پایگاه سلامت اجتماعی را متذکر شدند .

    جناب آقای دکتر نشان معاون محترم امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی در حال سخنرانی پیرامون اهداف پایگاه سلامت اجتماعی هدف کلی از ایجاد و تأسیس پایگاه سلامت اجتماعی را پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقاء سلامت اجتماعی در محلات دانستند و خاطر نشان ساختند که این پایگاه با شناخت مشکلات و معضلات محلی می تواند به آگاهی و اطلاع رسانی در زمینه مسائل و مشکلات اجتماعی از طریق برگزاری کلاس های آموزشی ، انتشار نشریه ، بروشور ، .... بپردازد . همچنین با مشارکت مردم برخورد فعالانه برای رسیدگی و مرتفع شدن معظلات محله داشته باشد .

    ایشان اظهار امیدواری کردند فعالیت در هر کدام از این زمینه ها می تواند به نحوی در پیشگیری از آسیب پذیری مردم منطقه مؤثر واقع شود .

    در ادامه آقای دکتر نشان علت واگذاری اجرای این طرح را به مؤسسه فرصت ، عملکرد مطلوب این مؤسسه دانستند که از جمله آن اجرای طرح موفق پیشگیری از آمبلیوپی چشم در سطح شهرستان یزد توسط اعضای این مؤسسه اشاره کردند .

    همچنین در این مراسم آقای کریمی رئیس هیئت مدیره این مؤسسه نیز به ایراد گزارشی از فعالیت ها و اهداف مؤسسه پرداختند .

     

    « با امید موفقیت و به روزی این مؤسسه »



    همیاران سلامت روان یزد ::: چهارشنبه 85/12/9::: ساعت 1:57 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 4
    بازدید دیروز: 0
    کل بازدید :8164

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    افتتاحیه.... - پایگاه سلامت اجتماعی یزد

    >>لینک دوستان<<


    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن